2 Temmuz 2012 Pazartesi

Dızmana



Bir Rumeli tarifi olan dızmanayı internetteki tariflerin sentezi olarak uyguladım, o yüzden belli bir kaynak veremiyorum. 


Hamur Malzemeleri

1 su bardağı su
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 paket instant maya
1'er tatlı kaşığı toz şeker ve tuz
aldığı kadar un

biraz çökelek (olmasa da olur)

Sos Malzemeleri

125 gr. kaymak
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1/4 su bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı tuz

Yapılışı

Hamur yoğrulup kabarmaya bırakılır. Sonra mandalin büyüklüğünde yuvarlak bezeler yapılıp yağlanmış tepsiye dizilir. Bu aşamada üstü örtülüp 5-10 dakika daha dinlendirilirken sos hazırlanır. Sos malzemeleri -önce kaşık sonra blender yardımıyla- karıştırılır.

Çökelek koyulacaksa, 3 parmakla çöreklerin üstüne bastırılarak çukurlar oluşturulup oralara çökelek koyulur.

Sos, fırçayla bezelerin üstüne sürülür. Artanını da üstüne gezdirdim. Artması normal mi, sosu daha az mı yapmam gerekiyordu, bunu bilmiyorum. Bilenlerin yorumlarını bekliyorum :) 

180 dereceli fırında pişirilir. 

Bu ölçülerle 8 beze çıktı, 30 cm. çapındaki bir tepsiye tam geldi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder