29 Nisan 2012 Pazar

Damla Çikolatalı Kurabiye - 2




Daha önce yulaflı versiyonunu denemiştim ya, bu onun yulafsızı. Evde her zaman yulaf bulunmayabilir, böyle de denemek istedim. Tarifin sahibi Özlem Hanım. Yine azıcık değiştirdim tarifi, kalori eksilttim aslında. Çok cıvık olmasa da yulaflıdan daha yumuşak bir hamur oldu, o yüzden elimle bezelemektense dondurma kaşığıyla (fotoğraftaki) bezelemeyi tercih ettim. Hem hepsi aynı boyda oldu böylece.



Malzemeler


250 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
200 gr. toz şeker (1 su bardağı)
2 yumurta
520 gr. un (4 su bardağı)
1/2 paket kabartma tozu (1 tatlı kaşığı silme)
1 paket vanilya
125 gr. damla çikolata (1 su bardağından az)


Yapılışı


Tereyağ, şeker ve yumurtalar mikser ile çırpılır. Ardından un, kabartma tozu ve vanilya eklenip yoğrulur. Küçük dondurma kaşığıyla yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyulup üstlerine parmakla basılıp yassıltılır. (Mini fırın tepsilerinde 4 defada pişirdim. Toplam 46 tane çıktı, çok bereketli bir tarif bence.) 180 dereceli fırında yaklaşık 15 dakika pişirilir. Fırından çıkarıldığında yağlı kağıtla birlikte tepsiden alınır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder